آگهي‌ها و نيازمندي‌هاي استخدام آگهي‌ها و نيازمندي‌هاي استخدام .

آگهي‌ها و نيازمندي‌هاي استخدام

چطور با برنامه‌ريزي خوب در درس موفق باشيم؟

برنامه ريزي

برنامه‌ريزي خوب

 

شايد امسال اولين سالي نباشد كه قصد كرده‌ايد با برنامه‌اي منسجم روياهاي خود را عملي كنيد ولي مي‌تواند اولين سالي باشد كه موفق شويد برنامه خود را اجرا كنيد. مي‌توانيد از امروز كه روز هدف گذاري است شروع كنيد.
پيشنهاد ما اين است كه براي رسيدن به بهترين نتيجه، فرصت بين شروع سال ۲۰۱۷ تا شروع سال ۱۳۹۶ شمسي را به عنوان بازه‌اي براي ارزيابي هدف‌ها و برنامه‌هاي خود در نظر بگيريد و سال ۹۶ را به جاي سردرگمي با برنامه‌اي كه امتحانش را پس داده است و با گام‌هاي استوار شروع كنيد. اميدواريم راهكارهاي زير براي شما مفيد باشد.

روي كاغذ فكر كنيد

شايد اين جمله يك كليشه بي‌خاصيت به نظر برسد ولي واقعيت اين است كه تا برنامه‌اي روي كاغذ نيايد در ذهن ما جدي تلقي نمي‌شود. نوشتن هم ذهن شما را منظم مي‌كند و هم به شما امكان مي‌دهد دقيقا فكر كنيد كه به چه مي‌خواهيد برسيد. پس در اولين قدم كاغذ و قلم خود را برداريد و به گوشه خلوتي برويد. اين مكان مي‌تواند پارك، كافي‌شاپ، كتابخانه يا حتي گوشه ساكتي از منزلتان باشد ولي نكته مهم اين است كه جايي برويد كه تمركز كامل داشته باشيد و دقيقا بنويسيد كه مي‌خواهيد به چه برسيد. از مهندسي معكوس استفاد كنيد. تصور كنيد تمام روياهاي شما به واقعيت بدل شده‌اند و شما ديگر غمي در دنيا نداريد. با خود فكر كنيد در اين شرايط كجا هستيد؟ به چه كاري مشغول هستيد؟ با چه كساني احاطه شده‌ايد؟ چه احساسي داريد؟ با اين روش ليستي از اهداف خود تهيه كنيد. فرض كنيد از رشته كاري فعلي‌تان خسته شده‌ايد يا اصلا دوست داريد زمينه ديگري را تجربه كنيد. با خود روراست باشيد. خوب به هر هدف فكر كنيد و ببينيد چرا رسيدن به اين هدف براي شما مهم است. نكته اصلي اين است كه انگيزه خود را شناسايي كنيد. اگر مي‌خواهيد ادامه تحصيل بدهيد چون در نهايت به دنبال حقوق بالاتر هستيد، شايد بهترين روش را براي رسيدن به هدف خود انتخاب نكرده باشيد، شايد هم اين بهترين روش براي شما باشد ولي نكته اين است كه خوب فكر كنيد و از خود بپرسيد ايا اين هدف واقعا چيزي است كه مي خواهم يا به دنبال چيز ديگري هستيد. رودربايستي را كنار بگذاريد و انگيزه اصلي خود را شناسايي كنيد.

وقت خود را درست صرف كنيد

.اولين چيزي كه آدم‌هاي موفق را از ناموفق جدا مي‌كند توانايي آدم‌هاي موفق در انتخاب و تمركز بر اولويت‌هاي درست است. آدم‌هاي موفق اول تشخيص مي‌دهند چه كاري بايد انجام شود و سپس بررسي مي‌كنند عاقلانه‌ترين روش براي اجراي كار مورد نظر چيست. در عصري زندگي مي‌كنيم كه مي‌توانيم اجراي خيلي از كارها را از روش خودكار يا به روش هوشمندانه‌تري انجام دهيم. شايد به نظرتان بيايد كه در ايران ما به نسبت از روش‌هاي سنتي‌تري بهره‌منديم ولي ممكن است با اندكي جستجو بتوانيد جايگزين‌هاي به روز و خوبي پيدا كنيد كه صرفا از وجودشان اطلاع نداشتيد. مثالي ساده از صنعت خودمان مي‌آورم. در سايت جابينجا مي‌توان به راحتي با يك تنظيم ساده از مرتبط‌ترين فرصت‌هاي شغلي مطلع شد. اين سيستم رايگان است و به محض ايجاد يك فرصتي شغلي مرتبط، كاربراني كه اين سيستم را فعال كرده‌اند را مطلع مي‌كند. فايده آن اين است كه فرد به جاي صرف وقت و هر روز بالا و پايين كردن چندين صفحه آگهي، اطلاعات مرتبط را فقط با يك بار تنظيم به طور منظم دريافت مي‌كند. فكر مي‌كنيد چند نفر از اين سيستم كارآمد و بي‌هزينه اطلاع دارند و استفاده مي‌كنند؟ نمونه اين مورد را مي توانيد در انواع ديگر ارتباطات و خدمات ديگر هم بيابيد. اگر مي‌خواهيد موفق شويد ۱) اولويت هاي درستي انتخاب كنيد و ۲) هوشمندانه‌ترين روش‌هاي انجام كارها براي رسيدن به آن اولويت را پيدا و اجرا كنيد.
يك چك ليست تهيه كنيد و معيارهاي قابل اندازه‌گيري براي موفقيت در هر مرحله تعيين كنيد

حتي ساختن موشك هم با چك ليست شروع مي شود، پيچيدگي كار فقط چك ليست را كوتاه و بلند مي‌كند ولي هر هدف مجموعه‌اي از اهداف كوچك است كه بايد اجرا شود. اگر نمي‌دانيد چه كارهايي بايد انجام دهيد، اولين قدم شما تهيه چك ليست است. بهترين منبع اطلاعات معمولا كساني هستند كه يك بار راه مد نظر شما را رفته‌اند و راه و چاه را مي‌دانند. با صحبت با آنها سال‌ها تجربه‌ي آن‌ها را به خدمت مي‌گيريد پس فرصت را از دست ندهيد. براي هر كار بايد سنجشي داشته باشيد تا بدانيد به چه مي‌خواهيد برسيد و آيا موفق بوده‌ايد يا نه. بدون معياري براي سنجش موفقيت نمي‌توانيد پيشرفت خود را ارزيابي كرده تا مشكل كار را پيدا كنيد يا از موفقيت خود دلگرم شويد.
براي روزهاي بي‌انگيزگي از الان فكري كنيد

معمولا ما با شوق‌وذوق كارها را شروع مي‌كنيم ولي با سرد شدن اتش اشتياق و سخت شدن راه، بيخيالي را انتخاب مي‌كنيم و به قول قديمي‌ها عطاي هدفمان را به لقايش مي‌بخشيم. براي روز مبادا، اصلي‌ترين و شخصي‌ترين انگيزه خود را مكتوب كنيد تا در روزهاي بي‌انگيزگي پشتيبان شما باشد. از سوي ديگر يك كلاژ از روياي محقق شده خود تهيه كنيد و آن را در جايي بگذاريد كه ببينيد. اين كار به تلاش شما معني مي‌دهد. اين كه بدانيد براي رسيدن به چه چيزي تلاش مي‌كنيد و در پايان به چه مي‌رسيد به شما انگيزه مي‌دهد.
اجراي برنامه‌تان را به يك عادت روزانه تبديل كنيد

وقتي صبح بيدار مي‌شويد چقدر به شستن صورتتان فكر مي‌كنيد؟ احتمالا اين مساله اصلا جزٰء دغدغه‌هاي ذهني شما نيست يا هر روز با خود در مورد شستن يا نشستن صورتتان بحث نمي‌كنيد. اين كار براي شما عادت شده است و به محض اينكه بيدار شديد، بر حسب عادت برنامه صبحگاهي خود را پي مي‌گيريد. اجراي اقدامات چك ليستتان هم وقتي موفق خواهد بود كه جزو عادت‌هاي روزانه شما باشد و شما در مورد اجرا كردن يا نكردن آن با خود بحث نكنيد و فقط كار درست را اجرا كنيد.

به پيشنهاد ما فكر كنيد و فرصت آغاز ۲۰۱۷ميلادي تا آغاز۱۳۹۶ شمسي را به آزمون و خطا براي رسيدن به يك برنامه كاربردي براي خودتان اختصاص دهيد تا نوروز امسال را به جاي فكر و خيال با اميد و روشن‌بيني شروع كنيد. اميدواريم موفق باشيد.


برچسب: ، آگهي هاي استخدام، آگهي هاي كار، استخدام آموزش و پروش، استخدامي هاي جديد، چطور با برنامه ريزي موفق شويم،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۱۰:۵۵ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :