آگهي‌ها و نيازمندي‌هاي استخدام آگهي‌ها و نيازمندي‌هاي استخدام .

آگهي‌ها و نيازمندي‌هاي استخدام

سوالات مصاحبه استخدامي

مصاحبه

 

مصاحبه

براي مصاحبه كاري دعوت شده‎‌ايد و حتما براي پاسخ دادن به همه سوالات مصاحبه استخدامي خود را آماده‎‌ كرده‎‌ايد. با غرور و لبخند وارد جلسه مصاحبه مي‎‌شويد. كارفرمايان در مورد سوابق كاري و داستان‎‌هاي زندگي‎‌تان از شما سوال‎‌هايي مي‎‌پرسند تا شخصيت شما را بهتر بشاسند. شما هم از تجارب كاري و اتفاقات مهم گذشته برايشان مي‎‌گوييد تا مهارت‎‌هاي رهبري و ويژگي‎‌هاي خاص خود را به نمايش بگذاريد و خود را يك فرد عالي براي موقعيت كاري نشان دهيد. جلسه مصاحبه كاري تقريبا رو به اتمام است و كارفرمايان از شما سوالي مي‎‌پرسند كه شما فراموش كرده بوديد: “سوالي از من داريد؟”

اين سوال فرصتي طلايي است كه نبايد آن را از دست دهيد. دعوت شدن به جلسه مصاحبه استخدامي عامل مهمي است؛ اما موردي كه كانديدها را از ديگر افراد جدا مي‎‌كند، زماني است كه آن‎‌ها به طور فعال با مصاحبه‎‌كننده در تعامل اطلاعات هستند و سوالات مصاحبه استخدامي تنها از طرف كارفرمايان و مصاحبه‎‌كنندگان پرسيده نمي‎‌شود. پرسيدن سوالات مصاحبه استخدامي از طرف شما، نه تنها نشان مي‎‌دهد كه به طور جدي به اين موقعيت كاري علاقه داريد؛ بلكه نشان مي‎‌دهد در مورد شركت تحقيق كرده‎‌ايد و با دانش قبلي وارد جلسه مصاحبه شده‎‌ايد.

صرف نظر از اينكه فردي برونگرا يا درونگرا هستيد، سوالات مصاحبه استخدامي فراواني وجود دارند كه مي‎‏توانيد از مصاحبه‎‌كننده بپرسيد. قبل از نوشتن سوالات مصاحبه استخدامي، مطمئن شويد سوال‎‌هايي را انتخاب كرده‎‌ايد كه با پرسيدن آن‎‌ها راحت هستيد؛ در غير اين صورت مصاحبه موفقيت‎‌آميز شما مي‎‌تواند به سرعت برق و باد در جهت خلاف خواسته‎‏هاي شما كشيده شود. پايان دادن به مصاحبه با همان اعتماد به نفسي كه در آغاز داشتيد، عنصري ضروري براي يك مصاحبه موفق است و كارفرمايان و مصاحبه‎‌كنندگان حتما اعتماد به نفس كارجويان را زمان استخدام آن‎‌ها در نظر مي‎‌گيرند.

‎‌سوالات مصاحبه استخدامي كه شما بايد بپرسيد

فرهنگ سازماني شركت و محل كار خود را چگونه توصيف مي‎‌كنيد؟

چرا اين شركت را انتخاب كرده‎‌ايد؟

آيا اين شركت به كارمندان خود دوره‎‌هاي آموزشي ارائه مي‎‌كند؟

برخي از بزرگترين چالش‎‌ها و موفقيت‎‌هايي كه شركت در حال حاضر با آن روبروست چيست؟

چه روندي براي ارزيابي عملكرد كاركنان استفاده مي‎‌شود؟

چه كسي مسئول بخش من خواهد بود؟

چه فرصت‎‌هاي براي پيشرفت حرفه‎‌اي داخل شركت وجود دارد؟

تصميم‎‌گيري‎‌هاي استخدامي معمولا چقدر طول مي‎‌كشد؟

در صورت سوالات بيشتر مي‎‌توانم با شما تماس بگيرم؟


برچسب: ، آگهي ها ونيازمندي هاي استخدام، آگهي هاي كار، استخدام شركت، استخدامي هاي جديد، سوالات مصاحبه ي استخدامي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۲۵:۱۳ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :