آگهي‌ها و نيازمندي‌هاي استخدام آگهي‌ها و نيازمندي‌هاي استخدام .

آگهي‌ها و نيازمندي‌هاي استخدام

راهنمايي هاي قدم به قدم براي رسيدن به شغل دلخواهتان

راهنمايي به شغل دلخواه

 

جوياي كار هستيد؟ راهنماي قدم به قدم براي رسيدن به شغل دلخواهتان
در اين مطلب سعي كرديم راهنماي قدم به قدمي براي افزايش شانس استخدام افراد جوياي كار ارائه كنيم. فارغ از اينكه سابقه كار داشته و يا نداشته باشيد، اميدواريم با استفاده از اين راهكارها بتوانيد شانس كاريابي خود را افزايش داده و با ديد بازتر و اعتماد به نفس بيشتري يك كار خوب پيدا كنيد.

۱. با يك رزومه‌ي حرفه‌اي شروع كنيد

حتي اگر سابقه كاري قبلي هم نداريد، در هر حال ‌اولين قدم براي افراد جوياي كار نوشتن يك رزومه‌ي حرفه‌اي است. رزومه، معرف شما است و حتي لحن نوشته،‌ طراحي آن،‌ نوع اطلاعات و شيوه‌ي ارائه آن هم انعكاسي از شخصيت و توانايي شما محسوب مي‌شود. راحت‌ترين كار، استفاده از يك سايت استخدامي است كه به شما امكان پركردن فرم براي ساختن رزومه و ذخيره آن به صورت يك فايل را بدهد. در ايران، انواع رايگان اين سرويس براي افراد جوياي كار در دسترس است.
۲. هدفمند رزومه بفرستيد

در اين مبحث دو مورد را در نظر بگيريد. يكي اينكه توقعات شما به عنوان يك فرد جوياي كار چيست و ديگر اينكه فرصت شغلي دلخواه شما نياز به چه توانايي‌هايي دارد. بهترين توصيه و ترفندي كه در زمينه كاريابي شنيده‌ام،‌ اين است كه بايد خود را جاي كارفرما بگذاريد و از ديد او به خود و كاري كه مد نظرتان است نگاه كنيد. قبل از اينكه رزومه بفرستيد در مورد سازمان و فرصت شغلي مورد نظر تحقيق كنيد و پس از اينكه مطمئن شديد با روحيات و توانايي شما سازگار است، توانايي‌هاي خود در آن زمينه را در رزومه خود به نحو بارزتري بگنجانيد. تكميل رزومه متناسب با هر فرصت شغلي يك اقدام كاربردي است كه از خيلي از افراد جوياي كار ناديده مي‎‌گيرند. با اين اقدام از ساير افراد جوياي كار در رسيدن به هدف شغلي خود پيشي بگيريد.
۳. به عنوان يك فرد جوياي كار، از نداشتن تجربه مرتبط نترسيد

يكي از ترس‌ها و نگراني‌هايي كه معمولا از افراد جوياي كار مي‌شنويم اين است كه سابقه مرتبط با كار دلخواه خود را ندارند و نمي‌دانند از كجا شروع كنند. تفكر عمومي كه تمام كارفرمايان به دنبال افراد باسابقه و كاربلد مي‌گردند، درست نيست. مي‌توانيد با يك فرصت كارآموزي در زمينه كار مورد نظرتان شروع كنيد. اكنون استارت‌آپ‌هاي زياي در حال پا گرفتن و رشد در ايران هستند كه فرصت‌هاي كارآموزي جذابي به افراد جوياي كار ارائه مي‌كنند و محيط كار پويايي دارند. مديران موفق زيادي را مي‌شناسم كه از كارآموزي شروع كرده و با پشتكار به مدارج مديريتي بالا رسيده‌اند پس اين فرصت‌ها را از سايت‌هاي استخدامي پيدا و از آنها استفاده كنيد.
۴. استانداردهاي واقع‌بينانه داشته باشيد

نه استانداردهاي بالا، حقوق و مزاياي آن‌چناني نصيبتان مي‌كند و نه استاندارد‌هاي پايين به نفع شما تمام مي‌شوند. با توجه به توانايي‌ها و پيشينه خود بهتر است برآيند واقع بينانه‌اي از خود داشته باشيد. يكي از مشخصه‌هاي افراد جوياي كار موفق، واقع‌بيني و پشتكار است. ورود به هر سمتي و سازماني سختي‌هاي خود را دارد و گاهي هوشمندانه‌تر است كه خواسته‌اي را فداي اولويت مهم‌تري كنيد. سه اولويت اول كاري خود را تعيين كنيد و در خصوص بقيه شرايط با توجه به ميزان برآورده شدن سه اولويت خود انعطاف داشته باشيد. بعضي از افراد جوياي كار،‌ ليست بلند بالايي از ويژگي دارند كه مسلما رسيدن به تمام آن ها در يك فرصت شغلي واحد آسان نيست.
۵. از مصاحبه‌هاي ناموفق دلسرد نشويد

به مصاحبه ناموفق خود به چشم تجربه نگاه كنيد و ببينيد با اصلاح كدام ويژگي‌ها و انتظارات مي‌توانيد تجربه بعدي را به يك موفقيت تبديل كنيد.افراد جوياي كار معمولا پس از چند بار نه شنيدن كلا دلسرد مي‌شوند. شما به اين تجربه‌ها به چشم فرصت نگاه كنيد؛ شايد لازم است مهارتي را ياد بگيريد و يا شايد بايد به نحو بهتري توانايي‌هاي خود را نشان دهيد. با جستجوي مهارت‌هاي لازم براي مصاحبه و بالا بردن آمادگي‌تان قبل از مصاحبه،‌ روند كار خود را بهبود بخشيد. يكي از توصيه ها به افراد جوياي كار اين است كه ليست سوال‌هاي احتمالي مصاحبه و بهترين نحوه پاسخگويي را جستجو كرده و از قبل تمرين كنند تا غافلگير نشده و در جلسه مصاحبه خود را نبازند.
۶. ارتباطات را دست كم نگيريد

ارتباطات خوب در دنياي كار حرف اول را مي‌زنند. پشت بهانه‌ها مخفي نشويد و اگر به اصطلاح رايج پارتي نداريد، از دوستان و فاميل شروع كنيد. نمايشگاه‌هاي كار و صنايع نيز محل خوبي براي آشنايي با سازمان‌هايي است به دنبال افراد جوياي كار مستعد مي‌گردند. هر فرصت و محفلي يك موقعيت طلايي براي افراد جوياي كار محسوب مي‌شود. ممكن است مخاطب شما خود به دنبال نيروي كار نباشد ولي حتما آشناياني دارد كه چه بسا به دنبال فردي با ويژگي شما هستند.سخن آخر اينكه به عنوان يك فرد جوياي كار شايد مسير پرپيچ و خمي را طي كرده باشيد ولي چنان‌چه مشتاق يادگيري باشيد و پشتكار داشته باشيد مي‌توانيد آينده روشني براي خود رقم بزنيد به شرط آنكه هدفمند باشيد و از تجربه‌ها در جهت رشد خود استفاده كنيد.


برچسب: ، آگهي ها ونيازمندي هاي استخدام، آگهي هاي كار، آگهي واستخدامي، اخبار واستخدامي هاي كشور، استخدامي هاي جديد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۱۳:۴۸ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :